Fizjoterapia

We współczesnym świecie jesteśmy bardziej narażeni na wady postawy. Siedzący tryb życia, urazy, stres i złe nawyki, coraz więcej codziennych obowiązków a co za tym idzie mniej czasu przeznaczamy na aktywność ruchową. W wyniku tego dochodzi w naszym organizmie do szeregu przeciążeń. Konsekwencją takich zmian w postawie ciała może być: pojawienie się wady postawy, szybsza męczliwość i niewydolność mięśni, pojawienie się dolegliwości bólowych, zwiększone ryzyko urazów (osłabione mięśnie), zmiany zwyrodnieniowe i wiele innych.

O prawidłowej postawie ciała decyduje wzajemne ułożenie poszczególnych elementów ciała, tj.: głowy, kręgosłupa, klatki piersiowej, miednicy i kończyn. Oprócz wcześniej wymienionych czynników wpływających szkodliwie na naszą postawę ciała, należy tutaj również wspomnieć o wadach wzroku, słuchu i zgryzu, które wywołują szereg zaburzeń w naszym organizmie. W przypadku wad zgryzu dochodzi do dysbalansu napięcia mięśniowego w obrębie głowy, co może skutkować pojawieniem się migren, bólu oczu czy bólu zębów. Gdy zostanie zaburzona równowaga mięśni odpowiedzialnych za otwieranie i zamykanie ust dochodzi wtedy do zaburzenia stabilizacji czaszki. W konsekwencji dojdzie do wadliwego ustawienia głowy względem kręgosłupa, co predysponuje do pojawienia się wad postawy.

Dlatego tak ważna jest profilaktyka i wczesna interwencja. Badanie fizjoterapeutyczne pozwala ustalić, czy postawa ciała jest prawidłowa czy może pojawiły się przeciążenia w obrębie układu mięśniowego.

Nclinic oferuje całe spektrum z zakresu fizjoterapii oraz rehabilitacji dzieci m.in. z zakresu korygowania wad postawy.  Oprócz rehabilitacji pediatrycznej nasza fizjoterapeutka pomaga pacjentom bólowym. W zajęciach z powodzeniem wykorzystuje pracę z powięzią, a efektywność tej metody dopinguje ją do działania i stale podnoszenia swoich kwalifikacji.

OPIS METOD STOSOWANYCH TERAPII:

FUNKCJONALNA OSTEOPATIA I INTEGRACJA

Jest to terapia (manualna) odnosząca się do całego ciała. Zakłada ona, że problemy pojawiające się w organizmie są kompensowane w ciele. Dlatego bardzo ważne jest przeprowadzenie wywiadu i badania całościowego, w celu ustalenia przyczyn i mechanizmów kompensacyjnych. Metoda ta daje możliwość szybkiej i efektywnej diagnozy, a działania terapeutyczne ukierunkowane są na leczenie związków przyczynowo – skutkowych. Stąd też wysoka efektywność stosowanych technik.

MASAŻ TKANEK GŁĘBOKICH I UWALNIANIE MIĘŚNIOWO -POWIĘZIOWE

Terapia wykorzystująca różne techniki masażu w celu normalizacji napięcia mięśniowego i powięziowego, pomaga korygować wady i likwidować dysfunkcje występujące w ciele. Jest to metoda bardzo delikatna, w której wykorzystuje się bardzo wolne i precyzyjne ruchy z indywidualnym dostosowaniem siły nacisku na masowany fragment ciała pacjenta. Masaż tkanek głębokich zwiększa elastyczność tkanek, poprawia ich ukrwienie, reguluje napięcie mięśniowo-powięziowe. Wykorzystanie tej formy terapii daje możliwość przywrócenia prawidłowej postawy ciała.

MASAŻ MEDYCZNY W CHOROBACH NARZĄDU RUCHU W OPARCIU O PRAWO TENSEGRACJI:

W życiu codziennym wykonujemy wiele czynności, które mogą powodować przeciążenia w naszym organizmie. Często zdarza się, że przyczyny dolegliwości bólowych znajdują się w zupełnie innym miejscu w ciele niż one występują. Przykładem to potwierdzającym jest wystąpienie osłabienia powłok brzusznych (np. w wyniku blizny pooperacyjnej) co może prowadzić do zwiększenia lordozy w odcinku lędźwiowym i pojawienia się wady postawy. Dolegliwości bólowe pleców, które pojawią się po dłuższym czasie – będą skutkiem zaburzeń (przeciążeń) zaistniałych w całym organizmie. Dlatego bardzo ważna jest dobra diagnoza i ukierunkowane działania terapeutyczne nastawione na zlikwidowanie przyczyn dolegliwości bólowych. Zjawisko tensegracji mówi o zrównoważeniu się sił pociągania i ściskania co tym samym daje stabilizację mechaniczną strukturze. Prawo to jest wykorzystywane w procesie rehabilitacji.

ANATOMY TRAINS

Jest to koncepcja pomagająca zrozumieć funkcjonowanie żywego organizmu. Pojedyncze mięśnie i powięzie tworzą regularne połączenia powięziowo – mięśniowe. Dzięki analizie i badaniu poszczególnych taśm anatomicznych łatwiej znaleźć dysfunkcję w organizmie. Koncepcja ta opiera się na postrzeganiu człowieka w sposób holistyczny (całościowy). Brak stabilności w obrębie taśm prowadzi do dysfunkcji. Przykładem mogą być dolegliwości bólowe dolnego odcinka kręgosłupa, których przyczyna może tkwić w stopie (płaskostopie). Jak widać przyczyna dolegliwości bólowych może znajdować się w zupełnie innym miejscu w ciele niż pojawiające się objawy.